آیا با انواع مواد شوینده ای که برای شستشوی ظروف استفاده می شوند آشنایی دارید؟ آیا می دانید در بین محصولات متنوعی که در بازار هستند، بهترینشان کدام است؟ آیا می دانید برای خرید مایع ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنید؟ اگر جواب هیچ یک از این سوالات را نمی دانید، نگران نباشید. با راهنمای خرید مایع ظرفشویی در این مقاله، همراه ما باشید.

آلرژی و یا حساسیت زایی

اگر جزء افرادی هستید که تجربه آلرژی و حساسیت دارید، این نکته از راهنمای خرید مایع ظرفشویی را به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد حتی زمانی که بوی مایع به مشامشان می رسد به دلیل حساسیتی که دارند دچار عطسه و یا خارش می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق از مایع هایی که رنگی بوده و دارای آمونیاک هستند، استفاده نکنید. البته روی برخی از مایع ها، عنوان ضد حساسیت زده شده که خیال شما را راحت می کند.

عدم استفاده از فسفات در مایع ظرفشویی

فسفات یکی از مواد شیمیایی است که نه تنها برای سلامتی شما بلکه برای محیط نیز خطرناک است. جالب است بدانید که وجود این ماده در لوله های آب باعث ایجاد جلبک نیز می شود. بنابراین سعی کنید از مایع هایی که عاری از فسفات هستند استفاده نمایید.

ظرف پلاستیکی یک بار مصرف

اگر از مایع ظرفشویی های بسته ای استفاده می کنید، ترجیحا گزینه ای را انتخاب کنید که ظرف آن پلاستیکی است که قابلیت بازیافت داشته باشد. در این صورت کمک بزرگی به خود و محیط زیستمان کرده اید.

بوی مایع ظرفشویی

معطر بودن مایع، یک دیگر از مواردی است که در راهنمای خرید مایع ظرفشویی باید به آن پرداخته شود. در بسیاری از موارد، مایع ظرفشویی به صورت معطر به فروش می رسد، که برخی از آنها بوی بسیار قویی دارند. اگر حساسیت دارید و یا نمی خواهید ظروفتان بوی مایع بدهند، این نکته از راهنمای خرید مایع ظرفشویی توجه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 10 =