مایعی که با پوست دست سازگار باشد، باید از بهترین فرمول برای تولید آن استفاده شود. در واقع فرمولاسیون خوب، موجب از بین رفتن اثرات زیان بار و افزایش کیفیت محصول خواهد شد. یکی از موادی که در ترکیب مایع های ظرفشویی استفاده می‌شود، فرمالین است که مقدار آن نباید از ۰٫۳ درصد تجاوز کند.

خصوصیات بهترین مایع ظرفشویی

  • مهم ترین نکته درباره یک مایع ظرفشویی خوب، بالا بودن قدرت پاک کنندگی است. در واقع مایع ظرفشویی باید به راحتی توانایی پاک کردن چربی و لکه را داشته باشد
  • مایع ظرفشویی باکیفیت باید در ترکیبات خود موادی مانند آلکانول آمید، سورفکتانت و الکترولیت ها داشته و همچنین از غلظت بالایی برخوردار باشد.
  • به اندازه کافی کف کرده و به راحتی نیز از روی ظرف ها پاک شود.
  • از آنجایی که مایع با پوست دست تماس مستقیم دارد، در نتیجه به ضدحساسیت بودن آن باید اهمیت داد.
  • نکته ای دیگر، مقرون به صرفه بودن و مناسب بودن قیمت آن است.

برای جلوگیری از حساسیت به مایع ظرفشویی، این نکات را رعایت کنید

  • اولین نکته برای جلوگیری از بروز حساسیت نسبت به مایع ظرفشویی، استفاده مداوم از دستکش هنگام شستشو است.
  • به تاریخ انقضای درج شده روی مایع ظرفشویی دقت کرده و در صورت گذشتن آن، استفاده نکنید زیرا می‌تواند موجب بروز حساسیت شود.
  • در صورت بروز حساسیت به هیچ وجه سرسرانه از پمادهای مختلف مانند پمادهای حاوی کورتن استفاده نکنید زیرا ممکن است مشکل را دوبرابر کند.

با روش های زیر، بهترین مایع ظرفشویی را انتخاب کنید

یکی از مهم ترین موارد در انتخاب مایع ظرفشویی باکیفیت، داشتن نشان استاندارد است. در واقع روی انواع مایع ها، آزمایش و تست هایی انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که دارای عناصر خطرناک و آسیب زا نباشد. پس مایع ظرفشویی هایی را بخرید که دارای گواهینامه استاندارد باشند. از نمونه های این مایع های استاندارد می‌توان به مایع ظرفشویی پریل اشاره کرد.

میزان فسفات موجود

وجود فسفات در مایع ظرفشویی، هم برای پوست و هم برای محیط زیست بسیار مضر است. پس ترجیحا از مایع های ظرفشویی بدون فسفات خریداری کنید. معمولا این مدل مایع ها، روی خود برچسب فاقد فسفات دارند. در صورت نداشتن برچسب، به ترکیبات آن دقت کنید.

میزان چربی زدایی

یک مایع ظرفشویی باکیفیت، باید قدرت چربی زدایی بالایی نیز داشته باشد. بعبارتی باید در کمترین زمان، چربی ها را پاک کرده و بوی نامطبوع آن را از بین ببرد. معمولا مایع ظرفشویی هایی که روی آنها برچسب از بین برنده سریع چربی وجود دارد، از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردارند.

سازگاری کامل با پوست دست

همانطور که ذکر شد، یکی از موارد مهم در انتخاب مایع ظرفشویی مناسب، سازگاری با پوست شماست. پس قبل از خرید، به عناصر تشکیل دهنده مایع که معمولا در پشت بطری، درج می‌شود، دقت کنید. در واقع هر چه تعداد عناصر تشکیل دهنده کمتر باشد، برای پوست دست شما مناسب تر است.

رایحه مطبوع

شاید رایحه مایع، مورد خیلی مهمی نباشد اما بعضی مایع ها با بوی تند و رایحه شدید خود می‌توانند موجب بروز حساسیت شوند. پس ترجیحا از مایع های ظرفشویی با رایحه ملایم استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =